måndag 26 januari 2009

Mitt hem den 26/1

Jag har varit i skolan idag. Kul med förläsningar. Men jag oroa mig för genus uppgiften. Vi ska ju ska ju skriva på universitetsnivå och ja jag har ju aldrig tidigare gjort det så jag oroar mig för att inte klara av det. Men man måste ju tro på sig själv eller hur? och jag VET att jag kommer klara det hela.

Har lunchat med Tova idag. det var mkt mysigt. man träffas alldeles för sällan tycker jag, men det måste man göra något åt.

Städat idag har jag gjort oxå. Mest i köket, men även lite i hallen och förrådet, Någon dag här ska jag dammsuga och skura, Om jag inte orkar det ikväll. Börjat fixa fint i mitt kök. Flyttade borde, det stod mot väggen förut, men flyttade undan filips stol varje gång han inte var hemma, tyckte borde tog plats på det hållet. Det är ju en ner fällbar skiva på bordet som jag fäller ner när lillgrisen inte är hemma. Har som ni ser på bilderna rosa och svarta detaljer i mitt kök. Det är olika rosa men jag tycker det inte spelar någon roll att det är olika rosa nyanser. Har en röd vatten kokare, det är chili serien från obh nordica. Hade rött i köket förut. För min sons pappa vägrade låta mig ha rosa, överhuvudtaget framme så han såg. Funderar på ett byta ut den mot en i svart..*hehe*. Det finns en anledning till det och det är för den läcker lite vatten nertill på något vis. Inte jätte mkt men så pass att det är störande.


Det är dax att fixa bra förvaring i mitt badrum nu. Är trött på allt som bara ligger och släpar runt. Har en hängförvaring i plast hängandes där inne men den är verkligen inge bra. Ser kanske inte ut på bilderna som om det är så himla rörigt. Inte just nu. Men det blir rörigt och den dära häng grejen är i vägen och jag når inte om jag inte står på toaleten. Mina smycken hänger på dörren slarvigt tillsammans med kläder. Skulle vilja ha dessa stapelbara plastlådor från granit. Tänkte mig ha ett par stycken under handfatet. Får ju plats med Filips leksaker i en av plastlådorna. Och jag kan ha mina saker i de andra. Sedan har jag hittat en jätte smart smyckesförvaring från smartasaker.se. Och sen måste jag bara ha denna jätte söta neccesär från favoritsaker till min makeup!! Och givetvis andra damsaker.
Det är ju ett rikligt måste. Så man har fin och ordning runt sig. Jag älskar ordning och reda. Menhar sällan det. har svårt för det dära eftersom jag inte har så mkt bra förvaring.
Har unnat mig en del saker den senaste tiden. Men det tycker jag man ska göra. Man mår bra när man har fint och ordning runt sig. Man får ta lite i taget bara tycker jag. Har rensat ut slängt 4 stora soppsäckar med saker och skräp som jag inte använder längre. Behövde få in min säng i mitt föråd som jag har i min lgh. Tröttnade på att sova i vardagsrummet. Man mår så mkt bättre när man rensa ut saker och skräp som man inte använder.
Nu ska jag fortsätta att städa. har så förfärligt tråkigt. det är blött och kallt ute. ingen har tid och lust och gå en promenad just nu. har inte jag heller så himla stor lust att gå ut i det blöta.
Kram
Bilderna kommer från

Inga kommentarer: