torsdag 12 februari 2009

Torsdag


Idag kom äntligen min bok. Jag lånade bilden från www.bokus.se den heter hur pojkar och flickor gör kön. Nu kan jag ordentligt göra klart min genus uppgift. Ska sitta hos "min" tant på vak ikväll och då när hon vilar kan jag passa på att läsa lite.
Nu i två dagar har jag haft så ont i näsbenet. Började igår morse när jag vaknade. Hade sååå ont i näsan att man inte kunde röra den alls. Sedan under dagen så gjorde det bara ont på näsroten. Jag är svullen på ena sidan bara, ingen aning om vad jag har gjort. Filip var visserligen hemma men om han slog mig med nåt skulle jag ju vakna av att det gör ont ju. precis som annars när han slagit mig när jag sover. Då han vill att jag ska gå upp när han vaknar halv fem. Annars så föredrar jag att han sitter i sin säng och ropar på mig. Antingen ropar jag på honom och säger åt honom att komma till mig eller så hämtar jag honom och sedan ligger vi och myser i min säng.
Igår var ingen bra kväll. Tjaffsade med honom jag tycker om. Han trodde jag vinat, men jag hade tagit mod till mig och talade om att det inte riktigt var som jag vill,, jag undrade om han kunde ge mig det jag ville ha, och han visste inte vad det var efter jag talat om det för honom så visste han ju att det var så. och efter min fråga om han kunde ge mig det så svarade han att han kunde det. Men varför kunde han inte sagt det självmant? som en gång i veckan på msn skrev han att han skulle komma på torsdag för han vet att jag längtar. Va? vaddå jag längtar? Men han då? det sa han inget om. klart jag längtar efter honom annars hade jag ju inte haft kontakt med honom fortfarande Vi träffades första gången i början på sommaren. Haft kontakt sedan april kanske. Men ännu vet jag inte vad det här är för något.
Ja jag vet inte orkar inte. Kommer han ikväll så blir jag förvånad och glad. för han skulle faktiskt vara ledig i dag, och jag jobba kväll bara så det skulle ha varit kul att honom här nu, men man kan väl inte få allt i livet.
Nu ska jag ta och duscha innan jobbet, diska lite och städa upp. Har haft Filip hemma, Jimmy har ju inte mått så bra, lämnade hämtade p dagis igår så det blev en rejäl cykeltur. Från hiedenstam ungefär till Tunabackar, sedan till luthagen och ILU. Och sedan från Luthagen till Tunabackar och sedan därifrån till Boländerna på andra sidan stan, skulle lämna FilipJimmys jobb, och ni som bor i Uppsala vet ju att det är en bit mellan de olika statsdelarna.
Kram

Inga kommentarer: