lördag 7 februari 2009

mig själv??

Jag har funderat en del på mig själv. Vad jag vill ha ut av livet, jag har uppnåt endel av det jag vill. Jag har min son Filip. Men resten då?

Flera av folk jag känner det åker utomlands, de jobbar utomlands. De har inga barn och jag skulle oxå kunna göra allt det där om jag inte hade barn, men inte för alla pengar på jorden eller alla resor man kan göra. Jag vill inte byta bort min son mot allt det.
Men klart man vill resa som andra.... Göra roliga saker utöver jobbet. Men jag kan inte göra allt jag vill. jag får inte pengarna att räcka till det. Inte nu när jag studerar. Men när jag är klar om ett par år då hoppas jag att jag inte längre är tjock och skuldsatt.

Nu kanske jag överdriver lite så farligt skuldsatt är jag inte. Ett par krediter det är inte så farlig, det var inte det när jag jobbade iaf. Men nu när jag studerar blir det knappert.... Kommer ju ta längre tid att betala dem nu när jag betalar in mindre för att Filip fortfarande ska få göra saker.

Nu är det dax att ta tag i mitt liv. Jag försöker reda upp min ekonomi ( ett måste nu för att det ska gå runt ), min vikt, och ta bort energi sugande icke vetande personer.

Hur mkt jag än tycker om dig an jag inte forsätta träffa dig om du inte talar om vad du känner mig. Varför jag inte verkar vara viktig för dig. Jag VET att en egenför etager har mkt att göra, men det hindrar dig väl inte från att ringa som du sagt du ska göra? Jag vet inte vart du står, i förhållande till mig... Du har sagt att du inte är på väg bort från mig, men vad känner du? vi träffas så sällan att jag inte kan kalla detta för ett förhållande, så vad är det vi har? Fast det här kanske inte alls ska föreställa ett förhållande för dig? Du kanske bara kopplar av här, vilar från alla förpliktelser inte vet jag. Men jag vill veta?

Ja nu hoppas jag att jag inte får en del onödiga inlägg eller att det är någon igen som ska anmäla mig för de läst min blogg. Och jag använder min blogg för att skriva av mig lite.. Störs du på den så läs INTE!!

Nu ska jag sova. Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman. Kämpa på! Känner så väl igen det du skriver.Jag har också min vikt jag måste få ordning på samt ekonomin eget jobb osv.Plus kärleksbekymer.Men kämpa på så når du ditt mål! Vad är det du pluggar? Ta hand om dig..hörs på msn kramar/Lea ;)