tisdag 10 februari 2009

Tisdag

Idag har jag jobbat dag. Filip lämnades på dagis av jimmy. han hämtade igår. men mår inte så bra. så jag har honom idag.

Imorse gick jag upp 45 minuter innan jag började och åt en grötfrukost.*kors i taket* till det drack jag grönt te.
Till lunch spagetti och köttfärssås. För vilken måltid i raden vet jag inte. Men till middag ska jag och Filip äta thaigryta med grytbitar och frysta grönsaker. Med jasmine ris. Filip har hjälpt till han är så duktig på att laga mat. Men jag är ännu inte så dutig på grytbitar, de var lite sega när jag provade en..*haha* får laga kött gryta oftare så kanske jag lär mig någon gång.

NÅN SOM HAR ETT TIPS PÅ HUR MAN FÅR GRYTBITAR BRA??

I veckan ska vi nog äta kyckling gryta tror jag. Med ris till. *haha* vi är inne i en ris period nu annars brukar det vara pasta som gäller.

Och den dära jäkla boken jag beställlde till mina skolarebten har inte kommit ännu trots det var förra veckan jag beställde den. det stod 3 arbetsdagar när jag beställde. Och det är mer än 3 dagar sedan jag beställde den. det var början på veckan jag beställde den. Så jag kan inte göra allt till seminariuet imorgon som vi ska göra, men jag går nog iaf och hoppas på det bästa. Men boken hinner nog komma innan jag ska lämna in genus uppgiften.


Nu ska vi äta mat.

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar oxå grönt te.

Köper på www.gronateimporten.se

Men har aldrig testat till gröt, låter inge vidare...

Kram

Petra