lördag 15 januari 2011

Rastlöshet i hjärtat.

Jag vet vad jag vill, vad jag vill ha, vem jag vill ha och vad vill göra.
Varför VARFÖR ska det vara så svårt att få det man vill ha??

Det är lördag kväll och jag ligger i soffan och är rastlös i hjärtat..
Varför ska det ta sådan tid för dig att bestämma dig? Är det för att du inte vill ha mig??
Om de tär så varför säger du inte det då? Borde jag inte få lite frid och tid att gå vidare? Träffa någon som vill ha mig?
Jag vet att jag vill ha dig, du är allt jag vill ha, allt jag behöver...

JAg vet vad jag vill och det är dig jag vill ha. Och dina barn, jag vill ha allt. Jag vill ha Filip, dig, dina barn, våra eventuella barn. Ett hus, en trädgård. Jag vill ta hand om hus och trädgård tillsammans med dig. Bygga upp ett liv med dig. Sitta på en veranda tillsammans med dig och dricka the. Jag vet precis hur du vill ha ditt the, vi kan spela en av dina skivor på låg volym i bakgrunden om du vill. Jag vill höra min låt spelas i bakgrunden, när jag sitter på verandan med mitt the i min favorit mugg där jag sitter bredvid dig i hammocken.

Jag blir rastlös om kvällarna, för att jag är ensam. Jag vill inte vara ensam, jag vill ha dig här. Jag vill kunna prata med dig varje dag. Varje kväll. Somna med dina armar om mig. Höra ditt hjärta slå och höra dina andetag.. Veta att du finns vid min sida även fast du är någon annanstans.. Få vakna bredvid dig om morgonen...

Om du läser det här kommer du att förstå det jag inte säger rakt ut. Du kanske går, du kanske stannar. Men jag vill inte leva utan dig. Jag vill inte leva utan dig.

Nej kanske dax att gå å sova så jag kan vakna utvilad imorgon när mitt hjärta kommer och väcker mig. Mamma hjärta!

Inga kommentarer: