lördag 18 december 2010

Sitter hos farmor...

Man kan bli galen för mindre! Haha fast det är bara att acceptera. Väntar på att få lägenhet i Uppsala. Mkt lättare att jobba och ta jobb om jag bor i Uppsala.

Jag tycker väldigt mkt om att jobba natt. Inatt blev det övertid. Jag kände inte att det var rätt att ge mina ärenden ska ges till dagen. De har sitt att göra och jag har mitt att göra. Ska jag då ge bort mina ärende? Även om jag får larm måste jag ju göra mitt det jag har på raden.

Vi bor fint där vi bor idag. Men jag kan inte ens ta mig i tid till jobbet. Människor är elaka och ego på tåget. Minsta lilla snö och både tåg och buss blir försenade. Sånt är jag less på. Jag vill kunna jobba ordentligt och vara utvilad. Jag vill inte hoppas vi kan åka kvart i 6 på morgonen fast jag ska lämna halv 9. Filip orkar och vill inte gå upp halv 5. Inte jag heller. Halv 6 är i tidigaste laget.

En trea i den delen av staden vi bodde tidigare. Då har vi nära stor del av familjen, nära dagmamman, nära jobbet. Vill jobba mindre på Hemfrid mer på natt hos attendo. Jag ska plugga kurser så jag kan komma in på en yrkes utbildning. Jag ska vara klar med min utbildning inom 5 år. Först 1år på komvux, jobba två år, plugga matte b, sedan söka yh utbildningen den är på två år. En bra plan :). Kanske dröjer lite längre, jag vill ha barn inom dessa fem år oxå :)


Snart ska jag bre mig ett par smörgåsar och göra mig iordning för jobbet. Filip kommer imorgon. Han är på julbord idag och imorgon ska han få följa med morfar och mormor att hugga en gran :). Jag är så otroligt trött. Somnade halv tio imorse. Vid 12 ringde Greta, farmors svägerska. Minns inte jag gick upp fören jag stod med luren i handen. Sedan var farmor in hela tiden och sa åt mig att ta det lungt ett tag till. Varje gång väckte hon mig. Fick inte sova längre än 2. Har sovit 4,5 timmar. Behöver 7-8 timmar minst. Undrar hur det går i natt. :-S jobbar med en van tjej. Nog för att jag har lite rutin kvar så var det ju ändå ett år sedan jag slutade jobba.

Blev mest ett svammel inlägg just. Kanske Dax att avrunda och ge sig av till jobbet.


Kram på er! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: