måndag 20 december 2010

Åka buss

Idag valde Filip att åka buss hem. :) tar en timme.

Vi skulle handla på Willys men vi orkar inte bära. Då åker vi hem och då får vi ta pulkan och dra med :) inte lika långt att dra eller bära då.

Snart är det jul. På julafton ska vi vara hos mormor och på juldagen åker Filip med Moffa och Mommo till Dalarna. Jag ska jobba natt under julhelgen. 94 kr i storhelgs ob är aldrig fel :D vet inte ön hur jag jobbar i mellandagarna. Men slutar jag innan 15 hoppas jag att jag kan arbeta kväll på attendo ifall någon e sjuk. Jobbar nyårsdagen 7.30-15.45. så januari lönen kommer bli guld det är jag övertygad om :) liiite extra för juldagen och de pass jag förhopppningsvis får ta u januari ger en bra lön i februari. December är en bra månad att jobba inom vården med storhelgs ob. Samma med påskhelgen och midsommar. Är Filip inte hemma då jobbar jag gärna.

Nu har Filip somnat på bussen. Förhoppningsvis så är han inte så gnällig när vi ska handla lite. Sitter väldigt konstigt och när jag försöker rätta till honom så blir han som en pinne och lägger sig konstigt igen. Bara han inte får ont så får han väl ligga så nu när han vill.

Jag såg att det fanns lägenheter på dombron med korttidskontrakt. Men de känns inte så aktuella för oss. Nästa flytt vi gör ska vara till en fin Lgh nära en bra skola. Jag betalar av det sista i januari ska ligga i och få tjata så jag får börja söka från februari. En lägenhet i Uppsala till våren vore perfekt. Jag vill inte åka tåg flera timmar innan Filip eller jag börjar bara för man ska komma i tid till jobbet. Och så vill ju Filip bo närmare sin pappa.


Ska fixa en ansökan till kurserna jag vill läsa under våren. Vägen blir lång till det jag vill bli. Men det får den vara ;) det gör inget. Detta är jag säker på. Med varje fiber i min kropp. Det här är det jag vill. Synd bara att jag måste läsa matte b oxå. Men det ligger lire fram i tiden. Ska nog repetera matte À kursen innan jag tar b kursen.

Nu ska jag fundera på vad som ska handlas :)

Kram
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: