söndag 26 december 2010

Nu är julen över!

Natt jobb och julen är över för denna gång. Jobbar på Hemfrid i veckan måndag till torsdag. Ledig fredag, nyårsafton. Jobbar dag på nyårsdagen. Kanske om jag har tur kanske får jag jobba nyårsafton oxå.

Jag är hos farmor, tagit ett varmt bad och läst en god bok. Skönt är det vad det är! Blogga lite via mobilen som vägrade funka överhuvudtaget igår men sedan funkade den igen som tur var. Hela mitt liv finns på min telefon. Alla nummer, kalendern å bilder.

Imorgon måste jag komma ihåg att ringa den blivande chefen för ett nytt boende i Uppsala. Även om ansökningstiden gått ut så kanske jag får skicka in en ansökan ändå.

Det är så skönt att jobba natt. Varför i hela helvetet sa jag upp min tjänst!?!?!?
Dum som få var jag. Men nya tag igen. Jag har ju bostad nu men kommer jag in till Uppsala igen så blir det nog lättare med jobb. Jag vill ju inte städa, dålig lön och inte tillräckligt med tid men å andra sidan orkar jag inte mer tid. Så ja jag vet inte hur det blir. Jag vill jobba natt inom vården. Tills jag kan gå den utbildningen jag vill gå.

Nu ligger jag nerbäddad i bäddsoffan hos hos farmor. Med min egen kudde UNDERBART!!! Upp imorgon och jobba på Hemfrid. Så nu ska klockan ställas och jag sova.

Kram på er! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: