tisdag 11 september 2012

Mjölk!

Jag älskar verkligen denna dryck!
Godast tycker jag röd mjölk är. Jag kan dricka hur mkt som helst :) när jag dricker som mest mjölk per dygn lever jag verkligen på mjölken och dricker upp alla mina kalorier.



Jag är nog verkligen beroende utav mjölk. Jag kan sluta röka utan problem, sluta med kaffe. Men mjölken? Såjäkla svårt att inte dricka för mkt. Jag vet vuxna inte behöver mer än ett glas om dagen. Men ärligt? Vad stoppar människor inte i sig egentligen?


Jag funderar på att prova denna mjölk om jag hittar den någonstans utöver ICA NK i Sthlm. Den är biodynamisk. Och har inte extra vitaminer tillsatta.


Jag skulle verkligen gärna köpa ekologiska och biodynamiska livsmedel. Både för Filip och min skull. Men även för naturens skull.
Jag önskar att det ekologiska sortiment vore billigare. Men det är dyrare att framställa ekologiska produkter.
Jag ska börja sortera skräpet hemma igen.


Som en intressepil i ögat så drack jag upp all mjölk hemma igår :) så jag måste köpa ny mjölk till Filip idag :)




Kram

Inga kommentarer: