lördag 15 oktober 2011

Trytande motivation....

Varför tryter motivationen så fort man känner att den är där?
Jag vill ha motivation hela tiden. Men jag har iaf spinnat 2 gånger denna veckan, mitt mål är 3 gånger varje vecka. Jag hinner ju spinna imorgon vid kvart över elva. Men det är min enda sovmorgon (nu bortser jag från mina två sjukdagar) Men det är bara imorgon bitti som jag inte har Filip hemma.

Jag älskar verkligen tiden med min son, men ibland vill man bara få sova ensam i sin egen säng och få sova hur länge man vill och få sova hur man vill ensam i sin egen säng.

Min vikt står still just nu, trots jag inte äter eller dricker speciellt mkt som är fel. Klart det blir lite fusk ibland, men jag är ju inte mer än människa :) Men med tanke på att jag spinnar 2-3 gånger i veckan, borde det då inte märkas på vågen? Jag vill bli smal smart, så jag kan göra en bröstförminskning. Med alla smärta och stelhet i övre delen av kroppen som jag har orkar jag inte snart mer. Men.. det finns ett litet men i det hela... Tänk om jag får barn efter min förminskning? Fast så kan man inte tänka, jag måste leva nu, göra planer för livet och vad jag vill utefter hur livet ser ut idag. Jag har inte ens en man (längre) i mitt liv. Barn/storfamiljs och hus planerna får jag lägga på hyllan. SÅ varför inte planera livet på bästa möjliga vis för oss två som faktist finns?

Jag vet att man inte kan planera livet i den mån, men planer, struktur och mål, det är det jag menar med planera livet. Göra det bästa utav livet trots jag är singel och inte har möjlighet att skaffa flera barn...ännu...

Filip blev hämtad av sin pappa idag, och sedan dess har jag gogglat runt lite, läst bloggar och sett bilder. Jag hatar att vara barnledig och inte ha några jobb pass inbokade!! två hela dagar jag hade kunnat arbeta ifall det hade funnit lediga vakant-pass på attendo. Fast jag har tre nätter slutet av månaden att se fram emot :) och så ska jag jobba julafton och nyårsafton natt :D YEAH!! Storhelgs peng! Och så kommer lönen lagom när jag å Mariella är bortresta :)


Nej nu ska jag ta å göra lite här hemma, plocka undan allt som ligger på fel ställe och städa iordning, så jag kan dammsuga och skura imorgon :)

kram på er!

Inga kommentarer: