fredag 7 oktober 2011

Att hantera saker på ett bra sätt...

Sedan han, gjorde klart för mig att han inte längre vill ha mig, har jag hanterat detta på olika sätt..
Först hamnade jag i en nattsvart dag, min ork och motivation försvann som en avlöning. Jag tänkte att jag skiter i det här, varför ska jag jobba som en tok när Filip och jag kan göra ännu mera roliga saker, när man bara behöver betala hyran....?

Men jag tog mitt förnuft till fånga. Jag insåg att jag faktist kan leva utan honom. Jag har ett fint och bra liv med min son. Jag behöver honom inte. Men vad jag behöver, eller behöver och vad jag vill är två olika saker. Jag skulle så gärna vilja ha honom i mitt liv, han å hans barn. Ja till å med hans ex får gärna vara en del i mitt liv bara jag får ha honom i mitt liv. Jobbade inte så mkt i september som jag velat, men det löser sig nog ska det göra, bara man är possitiv.

Men det gör ont i mitt hjärta. När jag inte ens kan få minsta lilla livstecken från honom. Jag älskar oh saknar honom någe grymt. Men inge svar på varken mail eller sms. Jag vågar inte ringa, jag är rädd att han ska lägga på luren i mitt öra, att han inte vill prata med mig alls.

Men jag dövar smärtan ganska bra tycker jag. Inte på det viset han tror. Jag har givet mitt ord på att det inte ska vara så. Och jag är en kvinna vid mitt ord. Men på fredag kvällen är det gott med lite vin. och på vardagarna då spinnar jag. Spincykling är väldigt bra för viktminskningen.
När jag sitter på cyckeln är jag väldigt fokuserad, jag tänker inte. Jag bara gör det som ledaren säger åt oss att göra. På kvällen när Filip har somnat då kommer tankarna, känslorna övermannar mig och väldigt ofta somnar jag med tårar på mina kinder. Men han är inte värd det, han är inte värd mina tårar. Han är inte värd mig. Jag anser att jag är värd så himmla mycket mer än detta. Någon som verkligen älskar mig och inte leker med mina känslor.


Det är sant som jag sa till dig i mars. Jag vill träffa någon som vill mig!!!

Nu ska jag skita i detta! (iaf försöka)

Jag ska ta mitt ENDA glas vin på fredagen och sedan spinna rumpan av mig och försöka glömma dig!! För du har redan gått vidare, och om du hade älskat mig hade du hört av dig. Så nu ska jag verkligen göra som dig.. GLÖMMA!!


Tjingeling!

Inga kommentarer: