söndag 16 oktober 2011

"Ett rikare liv"


På onsdag ska Mariella och jag på ett inspirations seminarium Ett rikare liv, där Charlie Söderberg föreläser om ett rikare liv. Jag är väldigt sugen på att köpa hans bok "Ett rikare liv" som han skrivit med Lennart Göthe.
Jag tror att detta kan vara bra. Mariella och jag brukar ofta prata om saker å ting att det händer för det ska hända, och allt har en mening. Det är helt enkelt meningen att vi ska gå och lyssna på seminariumet eftersom Mariella är helt ledig och jag bara jobbar dagtid och jag lätt kan få några timmar på eftermiddagen ledig, och Jimmy tar Filip åt mig. Det är meningen att vi ska åka och lyssna.

Seminariumet är steg 1 i en utbildning de kallar för Du och din ekonomi. Jag har saxat ur ett stycke från hemsidan Balansekonomi
"Utbildningen ”Du och din ekonomi” är till för dig som:
  • Vill lära dig mer om pengar och hur ekonomi verkligen fungerar
  • Har bra med pengar men det ter sig som att du sitter fast i livet med brist på tid
  • Vet att du har en större potential än den som du idag utnyttjar och du vill spela ett större spel så att du kan göra större skillnad för dig själv och hjälpa andra människor
  • Är trött på att vara trött och vill ta tag i din situation och göra en förändring till det bättre
  • Har läst alla böckerna, men det ändå inte ter sig som att framgången infinner sig i den hastighet och i den mån som du skulle önska
  • Vill undvika att göra de vanligaste och mest kostsamma misstagen i ekonomi, skapa och få feedback på din ekonomisk plan och sikta på ekonomisk frihet och ekonomiskt oberoende för att på så sätt uppfylla dina drömmar
  • Vill träffa likasinnade människor som är ambitiösa, drivna, motiverade och som du kan ha som vänner, reskamrater eller till och med kompanjoner."
Jag hoppas verkligen att detta kommer vara ett lyckokast för min ekonomi. Jag verkligen hoppas det.
Steg 2 är en workshop/kick off: Din kickoff till ett rikare liv. Den består vad jag förstår av hemsidan ett gäng tillfällen som man ska gå. Jag kommer att försöka gå på alla tillällena som detta ger, jag vill verkligen lära mig mig och få en bra ekonmi, ett bra liv. ETT RIKARE LIV helt enkelt.

Nej nu är det dax att sova. Klämma mig ner i Filip lilla 90 säng :)

kram på er!

1 kommentar:

Elin Gabriella - Mops, chihuahua och en liten prins i magen ♥ sa...

ÅH du kommer inte att ångra dig :) Mopsar är underbara!!

Kram