onsdag 12 oktober 2011

sjuk.. :(


Idag är jag hemma och är sjuk. Imorse när jag vaknade hade jag himla ont i hela kroppen. Halsen värkte å jag kude knappt prata. Jag frös som en gris hela tiden. Sjukanmälde mig och smsade dagmamman om att Filip inte kommer.

Filip är så otroligt fin mot mig när jag är sjuk. Hjälpte mig ur sängen och när jag kom till köket hade Filip plockat fram frukost. Visserligen fick jag ställa mig å koka gröt. Det var jobbigt, fick hålla i mig i fläckten eftersom huvudet värkte och snurrade.. Men nu sitter Filip lungt å stilla å tttar på tven. Innan det har han lekt med sina leksaker i sitt rum. Jag ligger på soffan under två täcken och flanels skjorta och pyjamas byxor. Nu skulle jag vilja ha den dära fina alpacka tröjan jag såg på höstmarknaden på Vaksala torg igår. Och så skulle jag vilja ha en rikigt fin flanellpyjamas.. :)

Huvudet värker, ochg just nu känner jag mig lite bättre, men det kommer och går, så har det varit hela dagen. Vid 1530 idag kommer ena teamledaren och hämtar morgondagens nyckel hos mig eftersom jag blir hemma imorgon oxå.

Hatar verkligen att vara sjuk. är det så sällan...men nu behöver jag ju jobba så mkt d et bara går ju!!

nej lite vila med en ipren oxå, nu med sonen i soffan medans han ser Martin Morning svtB... :)



Inga kommentarer: