lördag 7 maj 2011

LCHF

Jag vet inte om jag tidigare skrivit om att jag tänkte prova att äta enligt LCHF metoden.
Det handlar om att man ska utesluta kolhydrater och äta mkt fett. Pasta, potatis, ris och liknade produkter. SOcker helt enkelt. Det tror jag kan funka på mig, men mjölk inehåller mycket kolhydrater och är väldigt söt. Det är nog det enda jag kommer att ha svårt att avstå/minska mkt på..
Har hittat ett forum, som är väldigt bra. LCHF-forum. Jag känner inte ens att jag saknar pasta och potatis när jag äter. Dock i sommar kommer jag nog att sakna att äta färskpotatis :) Men jag får stå ut :) Ketchup känner jag att jag saknar i maten, men det är så mkt socker i den, och mkt socker får mig att kroppsligt må dåligt. Kan dock inte sätta fingret på vilket sätt jag mår dåligt. Men dåligt mår jag och får dåligt ork.
Ska kolla upp olika veckomenyer på olika ställen så man vet vad man ska laga. Jag ogillar att planera mat :) det kan någon annan göra så kopierar jag bara listan :) Orka ;)

Jag tror det blir bra. Jag har inte orka för något avancerat direkt just nu. Till 1 juni börjar jag jobba 75% dag. Med bara några extra pass för guldkant på vardagen. DÅ ska jag ta tag i det mesta. När jag vilat upp hjärnan lite. Maten och träningen som ska påverka vikten.
Beach 2012 satsar jag på :)

NU ska jag väl vara lite social med min syster som kommit hem :) Ikväll blir det sängen tidigare, trött trött. BÖrjar jobba kl 7.30...

kram

Inga kommentarer: