lördag 5 mars 2011

Åter på tåget.

Sitter på tåget nu igen. Jobba en lördag kväll :). Hade jag inte en älskad son att ta hand om. ( eller om jag hade varannan helg). Då hade jag gärna jobbat kväll :). Men passar på att jobba kväll (extra överhuvudtaget ) när lillhjärtat är hos sin far.

Ikväll när jag kommer hem ska jag skriva ihop en lista med verksamhets chefer att ringa. Jag lär ju aldrig få något annat än timme på det gamla jobbet. Och på mitt nya är jag visserligen fast anställd men jag orkar inte riktigt med två städ om dagen varje dag som jag måste ifall jag ska jobba 75%. Kroppen säger ifrån redan när jag bara har en dag med dubbel städ.

Kanske något annat ställe kan erbjuda något annat. Det vet man inte. Om jag har två timanställningar och jobbar natt kan jag kombinera det med mitt dag jobb. Men helst hade jag velat ha ett fast jobb som ger mig den ekonomiska trygghet jag eftersträvar. Om jag har ett fast jobb med bra lön kan jag ansöka om bostadslån och köpa en Lgh på ett bra ställe nära Uppsala.

Tanken på att byta till dagmamma i Örbyhus har funnit men det funkar inte ihop med att Jimmy bor i Uppsala. Det är smidigt och bra med att få hjälp med hämtningar och lämningar av Filip ibland. Tanken har oxå funnits att byta till natt jobb i Örbyhus, lämna Filip i uppsala sova hos farmor och hämta Filip sedan. Får se hur jag gör men helst vill vi bo i Uppsala som Filip säger

Någon som känner till någon privat bostadsuthyrare? I eller omkring Uppsala.
Någon som vet något ställe där de söker nattpersonal?


Jag vet vad jag vill men varför är det så in i helvete svårt att uppnå hur man än försöker?
Kram!

Inga kommentarer: