söndag 13 februari 2011

Veckan som kommer...

Min vecka

Måndag: Hemfrid 9-14. Attendo Care 21.30-7.30
Tisdag: LEDIG
Onsdag: Hemfrid 8-14
Torsdag: Hemfrid 9-13
Fredag: Hemfrid 9-11
Lördag: Attendo Care 7.30-21.30
Söndag: Attendo Care 7.30-21.30

Blir efter lite ändringar en lugn veckan. Även om jag jobbar nästan varje dag så är det bara en dag med dubbla pass, inte två dagar på racken. Filip åker till Jimmy på lördag. Jimmy ska till Katalin på fredag, och då kan Filip stanna hos mig en dag extra. Jag ska ju endå vara hemma och sova på kvällen för jag ska upp och jobba dagen efter. Lite fredagsmys med min älskade lille son är alltid mysigt. Vi ska nog åka och stor handla då, vi kommer nog att göra hemgjord pizza den dagen.

Jag har gjort en matplanering för en hel månad. Vi ska handla allt i helgen, och sedan är det bara att följa listan på vad som ska ätas, hur enkelt som helst, finns det en lista och mat i frysen så är det aldrig några problem att veta vad som ska lagas. Hoppas att lönen blir bra denna månad, hoppas på liiiiite mer än förra månaden, då jag fick ut 12tusen, det var en lön som heter duga! minns inte ens när jag hade så hög lön senast :) (Jag vet det är ganska låg lön efter skatt med tanke på hur mkt jag faktiskt har jobbat)

Jag ska försöka ta lite bilder på mitt hem hur det ser ut nu, börjar komma iordning, lånat soffa av Tova, köksbord av mor, tv bänken fick jag av den underbara. Ska fixa en bokhylla, och skrivbord. Ska köpa en begagnad symaskin :) Lite senare alltså. När jag betalat av en viss skuld. Jag kan inte ens åka arbetsbilen eller bli bjuden på en resa där jag inte spenderar en enda krona, utan att han tjatar om sina pengar. Lite irriterande faktiskt. Jag jobbar som jag gör för ha råd med allt, betala hyra, mina räkningar, köpa mat, betala av till min kompis, spara till Filips semester och till den utbildningen jag vill gå.

Jag har kommit på varför jag klarar av att jobba som jag gör... Det är för att jag MÅSTE klara av det. Det finns ingen annan möjlighet. Detta ska bli det bästa året vi haft, och då måste jag jobba så här för att klara av det målet. :)

Nää nu ska jag ta och krypa tills kojs. Mitt lilla hjärta har somnat i min säng i kväll.. Hans madrass är en aning för kort för att inte glida ur metallramen som den ska vila på. Måste köpa sådana där sängbrädor som man ska ha till vanliga skummadrasser.

KRAM!

Inga kommentarer: