lördag 19 maj 2012

Dax att skärpa till sig!

Det är dax att börja träna igen som jag gjorde i höstas. Det var jobbigt att komma igång och träna då, lär bli lika jobbigt att komma igång igen. Fast denna gång kommer jag att satsa på Spinning mest, kommer träna med en arbetskamrat så hon kommer nog dra med mig på annat oxå tror jag :) kanske Endel BodyPump som min arbetskamrat gillar. Muskel träning. Och jag gillar BodyCombat.

Oavsett vad jag väljer att träna är det dax att sluta softa runt och börja göra något åt min kropp. jag vill ju vara smal. Inte se ut så här :(

Fat mama is become a hot mama

Spinning – bra konditionsträning
Om ni inte visste det redan så är spinning en utmärkt träningsform för er som vill få en bra grundkondition fort. Spinning är inte bara jobbigt, det är mycket effektiv om du vill få starka muskler på nolltid. Spinning tränar främst de stora muskelgrupperna i benen, vilket bidrar till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation.
Spinning är en skonsam träningsform för de som varit skadade, är överviktiga, eller för de som inte vill träna andra former av kondition. Spinning kan också med fördel användas som konditionskomplement till styrketräning i gym.

Saxat från konditionsträning.se
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: