lördag 27 december 2008

Wilda Filip Studier

Igår var det annandag jul. Mattias är hundvakt åt Wildan. Han kom förbi igår här i Avesta med Wildan. Hon löper ju och just nu är hon i den däraperioden då hon vill para sig. Och moffa och mommo har ju en hanhund. NÄr de skulle åka hem igen kändes det som om hjärtat slets ur kroppen på mig.
Jag vet ju att jag inte kan ha kvar henne på grund av min son. Jag vill inte att han blir kronisk astmatiker och pälsdjursallergiker. Hans pappa är pälsdjursallergiker och vi vill inte att lillemannen blir det han med. Så min gullehund får flytta hem till moffa och mommo och deras hundar efter löpperioden tar slut.
Men det är frutansvärt jobbigt, fast hon är hos familjen och hon är min hund så bor hon inte med mig längre. Jag kan inte träffa henne när jag vill eller gå ut med henne när jag vill.
Men jag får åka upp och hälsa på henne istället.

När vi var på pricktest med Filip förra året reagerade inte huden alls mot pälsdjursprickarna. I år när vi var och gjorde pricktest så blev det så bulor på pälsdjursprickarna, men läkaren vill varken säga till eller från om han var pälsdjursallergiker. Utan vi skulle komma tillbax nästa år. Men han avrekomderade pälsdjur hemma. Så vi får se om Filip blir bättre i förskylning och täpta nästa... Han fick även en ny astma medicin, en tuggtablett.

I januari börjar min studier oxå. 15 januari är det regitrering. sedan börjar skolan 19 januari tror jag. Jag ser fram emot det så himla mkt. CSN har godkänt att jag får studielån och så kommer jag jobba som timvikarie på mitt jobb. Och sedan kommer jag att be till sommaren att få jobba natt tror jag. Det funkar trots jag har Filip. Mina bröder har lovat att hjälpa mig. Allt de ju behöver göra är ju att sova i samma lgh som Filip och det är ju inte ett sånt jobbigt barnvakts jobb inte..hehe

nä nu ska jag göra en diskompackning eller vad det heter...

kram

Inga kommentarer: